Revista de Educação Popular
A Revista de Educação Popular é um espaço de divulgação de teorias e práticas sobre educação, saúde e cultura populares. Propicia a socialização da produção acadêmica e dos movimentos sociais, de maneira a produzir a inserção de temas ou problemas da atualidade no processo de ensino, pesquisa e extensão da Universidade e a inclusão de conhecimentos produzidos pela academia no exame da realidade atual pelos movimentos sociais ou outras comunidades externas.
The Educação Popular Magazine is a space for the dissemination of theories and practices about popular education, health and popular culture. It promotes the socialization of academic production and social movements in order to produce the insertion of current themes or problems in the teaching, research and extension process of the University and the inclusion of knowledge produced by the academy in the current reality exam by social movements or other external communities.
La Revista de Educación Popular es un espacio de divulgación de teorías y prácticas sobre educación, salud y cultura populares. Propicia la socialización de la producción académica y de los movimientos sociales, de manera a producir la inserción de temas o problemas de la actualidad en el proceso de enseñanza, investigación y extensión de la Universidad y la inclusión de conocimientos producidos por la academia en el examen de la realidad actual por los movimientos sociales o otras comunidades externas.
Conselho Editorial
Alisson Slider do Nascimento de Paula - Universidade Estadual do Ceará, Ceará, Brasil
Amanda Motta Angelo Castro - Universidade Federal do Rio Grande, Rio Grande do Sul, Brasil
Benerval Pinheiro Santos - Universidade Federal de Uberlândia, Minas Gerais, Brasil
Cláudio Marinho Universidade Federal dos Vales do Jequitinhonha e Mucuri, Minas Gerais, Brasil
Débora Alves Feitosa - Universidade Federal do Recôncavo da Bahia, Bahia, Brasil
Flander de Almeida Calixto - Universidade Federal de Uberlândia, Minas Gerais, Brasil
Gercina Santana Novais - Universidade Federal de Uberlândia, Minas Gerais, Brasil
Isaura Isabel Conte - Universidade Federal de Rondônia, Rondônia, Brasil
João Colares da Mota Neto - Universidade do Estado do Pará, Pará, Brasil
Lázara Cristina da Silva - Universidade Federal de Uberlândia, Minas Gerais, Brasil
Leonardo Figueiredo Costa - Universidade Federal da Bahia, Bahia, Brasil
Licinia Maria Correa - Universidade Federal de Minas Gerais, Minas Gerais, Brasil
Lúcia Maria Santos Tinós - Universidade de São Paulo, São Paulo, Brasil
Luiz Gonzaga Gonçalves - Universidade Federal da Paraíba, Paraíba, Brasil
Marcelo Mac Cord - Universidade Federal Fluminense, Rio de Janeiro, Brasil
Márcia Pereira dos Santos - Universidade Federal de Goiás, Goiás, Brasil
Maria Armanda Martins Gonçalves, Royal Central School of Speech and Drama, Inglaterra
Mérli Leal Silva - Universidade Federal do Pampa, Rio Grande do Sul, Brasil
Milton Rosa - Universidade Federal de Ouro Preto, Minas Gerais, Brasil
Rafael Rossi - Universidade Federal do Mato Grosso do Sul, Mato Grosso do Sul, Brasil
Regina Nascimento Silva - Universidade Federal de Uberlândia, Minas Gerais, Brasil
Sebastião Elias da Silveira - Universidade Federal de Uberlândia, Minas Gerais, Brasil
Tiago Zanquêta de Souza - Universidade de Uberaba, Minas Gerais, Brasil
Willer Araujo Barbosa - Universidade Federal de Viçosa, Minas Gerais, Brasil
Wilma de Jesus Ferreira - Faculdade Católica de Uberlândia, Minas Gerais, Brasil